Naar de hoofdinhoud

Ombudsdienst bewoners

In PVT Salto vinden we het belangrijk dat bewoners en hun families tevreden zijn. Daarom streven alle medewerkers ernaar om u tijdens uw verblijf in het PVT een zo goed mogelijke begeleiding en zorg te bieden. Hebt u vragen, problemen of klachten, dan zal het personeel van uw woongroep graag naar u luisteren en trachten te helpen.
Hebt u vragen of klachten over de werking van PVT Salto waar u nergens mee terecht kunt, dan kunt u gratis en vertrouwelijk contact opnemen met een ombudspersoon voor meer informatie over uw rechten als bewoner. De ombudspersoon staat open voor klachten over de relatie tussen u en de organisatie of medewerkers, maar kan niet ingaan op klachten over medebewoners.
De ombudspersoon kan op uw vraag ook bemiddelen tussen uzelf en de medewerkers van PVT Salto met de bedoeling de communicatie te herstellen en de hulpverlening te verbeteren.
Omdat het voor sommige bewoners moeilijk of onmogelijk is om bepaalde problemen zelf te formuleren, kunnen ook familieleden of derden een gesprek aanvragen. Dat dient uiteraard te gebeuren in overleg met de bewoner.

OPZ Geel, waartoe PVT Salto behoort, heeft een eigen ombudsdienst. U kunt echter ook terecht bij de externe ombudsdienst geestelijke gezondheidszorg. Beide ombudspersonen behandelen uw vraag of klacht onafhankelijk en neutraal.

Interne ombudsdienst OPZ Geel

Ombudspersoon: Julienne Aerts

U kunt haar contacteren via:

  • Tel.: 014 57 91 01
  • E-mail: ombudsdienst@opzgeel.be
  • Post*: 
    OPZ Geel, t.a.v. Ombudsdienst Julienne Aerts
    Dokter Sanodreef 4
    2440 Geel

*Er zijn antwoordkaarten ter beschikking aan elk onthaal en op de leefeenheden.

Externe Ombudspersoon Geestelijke Gezondheidszorg

Ombudspersoon: Elke Van Passel

Contactgegevens:

Meer info over de onafhankelijke ombudsdienst Geestelijke Gezondheidszorg op www.oogg.be